Sokkoló reklámfilmet készített az Országos Rendőr-főkapitányság a közlekedési balesetek megelőzésére - mondta Berzai Zsolt alezredes, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára az M1 aktuális csatornán.

A reklámfilmben azt mutatják be, hogy egy súlyos baleset bejelentője mennyire nem tudja megadni a baleset helyét, ahova a sürgős segítséget kellene küldeni.   

Hozzátette: a kampánnyal az a cél, hogy sokkolják a közlekedőket, az autóvezetőket, mert bárkivel történhet baleset. Egyben arra akarják felhívni a figyelmet, hogy a segélyhívó használatakor fontos a helyszín pontos megjelölése, a bejelentő nevének és telefonszámának megadása.   

Emlékeztetett arra, hogy úgynevezett vörös kódot adott ki a rendőrség az elmúlt időszak baleseti adatai miatt, miután csak októberben 71-en vesztették életüket a közutakon. Ez kiugróan magas szám - hangsúlyozta.   

Havonta átlagosan 50-en halnak meg az utakon. A balesetek egyik fő oka, hogy a közlekedők nem alkalmazkodnak a változó időjárási körülményekhez, a látási és útviszonyokhoz - tette hozzá.   

A kód kiadása azt is jelenti, hogy fokozott ellenőrzésekre, rendőri jelenlétre lehet számítani - mondta.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 80 127 849 megtekintés

Videó: 52 647 729 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7534444

Jelenleg az oldalon

5
Online

Interreg CE1013 REFREsh