A Science magazinban publikált tanulmány szerint van lehetőség lehűteni a planétánkat egy olyan molekula segítségével, amely képes csökkenteni azoknak a szennyező anyagoknak a koncentrációját, amelyek a globális felmelegedést okozzák.

A manchesteri egyetem és a Sandia National Laboratories kutatói hosszú évekig tartó kutató munka után most először, a berkeley-i egyetem laboratóriumának szinkrotonjával azonosítani tudták az úgynevezett Criegee biradikálisokat.

Ezzel megbizonyosodtak arról, hogy ezek kedvezően tudnak hatni a klímaváltozásokra. Nem csinálnak mást, mint a szennyező molekuláktól - különösen a nitrogéndioxidtól ás a kéndioxidtól - oxidáló tulajdonságaik révén megtisztítják a levegőt és csökkentik az üvegház-hatást.

Az új kísérletek alapján világossá vált, hogy ezek a molekulák gyorsítani tudják az atmoszférában a szulfátok és a nitrátok kialakulását, elősegítik az aerosol képződést, ennek következtében a felhők létrejöttét,amelyek védik a Föld felszínét a napsugaraktól és a felmelegedéstől.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a tudomány megoldja az emberiség pazarló életmódja okozta környezetrombolást! Nem szabad hátradőlni és várni arra, hogy már megint más oldja meg a problémákat. Rajtunk, életvitelünkön múlik elsősorban, hogy mi vár ránk a jövőben.

Forrás: pozitivnap.hu