http://78-131-57-228.static.hdsnet.hu/14-iq-light/3592-fajdalomcsillapito-reklamja-miatt-birsagolt-a-gvh#sigProId54c958dc25
Meg nem engedett reklámtevékenységet folytatott a GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termék Kft., amikor televíziós reklámjaiban azt állította, hogy a Panadol Rapid fájdalomcsillapító tabletta 5 percen belül hatni kezd. Emiatt a vállalkozást 2,3 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A vállalkozás tavaly május és augusztus között különböző kommunikációs eszközökön népszerűsítette a gyógyszert.
A GVH pénteki közleményében leírták, a vizsgálat során beszerzett adatok alapján a versenyhivatal megállapította, hogy a gyógyszer fájdalomcsillapító hatásának kezdete egyénenként változó lehet, így a fájdalom megszüntetésének időtartama nagy eltéréseket mutathat.
A vény nélkül is kiadható gyógyszerre vonatkozó reklámállítással kapcsolatban a GVH elsődlegesen nem az állítás valóságtartalmát vizsgálja, hanem azt, hogy a vállalkozás az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja-e be a készítményt - emelte ki a versenyhivatal. A GVH szerint nem szükséges, hogy a készítményre vonatkozó alkalmazási előírás szó szerint és teljes egészében jelenjen meg a reklámokban, az azonban fontos, hogy a reklámok fő üzenete feleljen meg az alkalmazási előírásoknak.
Mivel a vizsgálat során azt állapították meg, hogy a cég reklámjában a gyógyszert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be, ezért kötelezték a bírság megfizetésére - közölte a GVH. Hozzátették azt is: súlyosbító körülményként értékelték, hogy a jogsértő gyakorlat a tájékoztatások kiterjedtsége miatt a fogyasztók széles rétegéhez eljutott.
Forrás: MTI