http://78-131-57-228.static.hdsnet.hu/14-iq-light/4792-a-myspace-utjat-jarhatja-be-a-facebook#sigProId9b54113ff1
A közösségi oldalnak nem szabad elkövetnie a zenei platform korábbi hibáit - vélte a bukott lap egyik vezetője.
Paul Armstrong, a MySpace volt kommunikáció-stratégiai vezetője arra hívta fel a Facebook menedzsmentjének a figyelmét, hogy a társaság könnyen rossz helyzetbe kerülhet. Az egykori menedzser szerint a Facebook csak úgy kerülheti el a MySpace sorsát, ha betart néhány fontos szabályt és alapvetően három dologra figyel. Az első és legfontosabb, hogy a platformnak nem szabad túlzottan a reklámokra összpontosítania, mert ezek ugyan bevételt generálnak, de cserébe lemondhatnak az idővonal további fejlesztéséről, ami semmiképpen sem lenne jó lépés. A MySpace elkövette azt a hibát, hogy a hirdetések bevezetése után egyszerűen semmibe vette a felhasználók igényeit.
A második, hogy fel kell hagyni az emberek személyes adatainak eladásával. A tagokat nem szabad kihasználni, hanem ehelyett inkább fel kell világosítani őket arról, hogy miként használhatják a szolgáltatást. Végül ehhez szorosan kapcsolódik a harmadik dolog, hogy nem lehet elszakadni az eredeti vízióktól, az emberek közötti kapcsolatteremtéstől.
Armstrong szerint az olyan akciók, mint a legutóbbi pszichológiai kísérlet, amelynek során 2012-ben egy héten át befolyásolták, hogy milyen érzelmekkel találkoznak a felhasználók, csak arra jók, hogy még jobban elbizonytalanítsák az embereket. Különösen a fiatalokra kell figyelni, mert közülük sokan gyorsan készek más platformokhoz átpártolni. A konszern csak akkor kötheti magához őket hosszú távon, ha figyel rájuk.
Amennyiben a cég továbbra is tesztelni fogja a látogatói tűréshatárát, akkor eljöhet az a pont, amikor az emberek már többet veszítenek majd, mint nyernek és otthagyhatják a Facebookot. A vállalat jelenleg még túl nagy, így nem fenyegeti a bukás veszélye, de régen a MySpace esetében is mindenki azt hitte, hogy nem bukhat el. Ugyan a két társaság között nincs sok hasonlóság, hiszen a Facebook több funkciót kínál, míg a MySpace inkább a tartalmakra helyezte a hangsúlyt, de Mark Zuckerbergék számára mindenképpen megfontolandók lehetnek Paul Armstrong tanácsai.
Forrás: sg.hu