http://78-131-57-228.static.hdsnet.hu/10-belfold/14818-fogyasztoi-tajekoztatot-tett-kozze-az-nmhh-az-uj-hirkozlesi-szabalyokrol#sigProId3e08029676
Fogyasztói tájékoztatót tett közzé weblapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a megújult hírközlési szabályokról, amelyek célja többek között, hogy megerősítse a fogyasztók védelmét, megkönnyítse a szolgáltatóváltást, valamint biztosítsa a megfizethető és megfelelő szélessávú internet-hozzáférést minden felhasználónak, lakóhelytől vagy jövedelemtől függetlenül - közölte az NMHH az MTI-vel csütörtökön.
Emlékeztetnek: az új uniós hírközlési kódex hazai részletszabályainak kidolgozásával alapjaiban újult meg a hírközlési szabályozás az előfizetői szerződés megkötésétől egészen annak megszűnéséig. Ehhez igazodva a szolgáltatóknak 2021. június 30-ig kellett az általános szerződési feltételeiket (ÁSZF) átalakítaniuk.
A hatóság a folyamatban lévő ellenőrzéseiben elsősorban azt vizsgálja, hogy a szolgáltatók határidőre eleget tettek-e az ÁSZF-módosítási kötelezettségüknek, azok megfelelnek-e az új követelményeknek, valamint a szolgáltatók szerződéskötési folyamataikba beépítették-e a módosított rendelkezéseket.
Az NMHH közölte: az elmúlt fél évben indított ellenőrzések alapján a vizsgált szolgáltatók többsége igyekezett eleget tenni az új hírközlési szabályoknak, de több esetben hiányosságokat is fedezett fel a hatóság. Ennek részleteiről a vizsgálatok lezárása után fognak tájékoztatást adni.
A megújult szabályok között kiemelték: például egy mobiltelefon-, internet- vagy kábeltévé-szolgáltatás igénylésekor nem csupán az egyedi előfizetői szerződés és az általános szerződési feltételek alapján kell dönteni, hanem egy előzetes tájékoztató anyagot és a szerződés kivonatát is megkapja a fogyasztó aláírás előtt. Ha a szolgáltató a jogszabályban leírt esetek szerint hibásan teljesít, az előfizető hátrányos következmény nélkül felmondhatja akár a határozott idejű szerződését is, de a szolgáltató visszakérheti az esetlegesen kapott készülékkedvezményt.
A számhordozás utólag is lehetséges, és ingyenes, vagyis ha az előfizető felmondja a szerződését, hívószáma megtartását a szerződés megszűnése utáni egy hónapban is kérheti.
Ha az előfizető szolgáltatáscsomagjában van legalább egy internet- vagy telefonszolgáltatás, úgy a csomag minden elemére alkalmazni kell a fogyasztók magasabb szintű védelmét szolgáló szabályokat. Ilyen magasabb szintű védelmet jelent például, hogy a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosításakor a csomag minden elemére vonatkozik, hogy az előfizető hátrányos jogkövetkezmények nélkül 45 napon belül felmondhatja a szerződést - írták.
A részletes tájékoztató a nmhh.hu oldalán olvasható.
Forrás: MTI