Izgalmas, eseménydús verseny volt a kétnapos 45. Mecsek Rallye, amelyet Skoda Fabiával a cseh Jan Kopecky nyert meg. Aschenbrenner György megvédte magyar ralibajnoki címét.

Mint mindenhez, az autóversenyzéshez is szerencse kell. Ezt tudhatja Jan Kopecky, az idei Canon 45. Mecsek Rallye győztese is, aki valószínűleg nem ér be elsőként a célba, ha az addig vezető és legtöbb gyorsaságit nyerő norvég Andreas Mikkelsen nem karambolozik, ami miatt fel kellett adnia.

Az első nap alaposan megrostálta a mezőnyt, vasárnapra a 47 IRC-autóból 36 maradt. Még jobban megcsappant az országos ralibajnokságon (ORB) résztvevők száma, a 43-ból csak 27-en tudták folytatni. A szombati hét gyorsasági (eredetileg nyolcat terveztek, de egyet törölt a versenyigazgató) után vasárnap hat várt a résztvevőkre.

A nagy érdeklődéssel kísért IRC-folytatást a 23 éves norvég Mikkelsen – aki már 15 esztendősen WRC-pilóta volt – boldogan várta, mert először fordult elő, hogy az első nap után ilyen futamot vezet. Tegnap csúszós, de megtisztított úton robogtak a kocsik, Mikkelsen továbbra is élvezte a száguldást, és ez az eredményén is meglátszott. Feküdtek neki a gyors pályák, egészen a 13., Árpád-tetői gyorsaságiig, amelyen azonban az útszéli rönknek ütközött. A Skoda Fabia pár száz métert még továbbment, majd az út szélén leállt, és Mikkelsen a verseny feladására kényszerült.

Ezzel szinte az utolsó pillanatban Kopecky került kedvező helyzetbe, amit ki is használt. Ugyan a két belga, Thierry Neuville és Freddy Loix szorongatta, ám nem tudták befogni. Pedig nem sokon múlott, az első helyezett Kopecky és a második Neuville között 250 km megtétele után csupán 0,8 másodperc volt a különbség. Ilyen szoros befutót eddig még nem hozott az IRC a története során. Kopecky ezzel átvette a vezetést az összetettben az IRC-ben.

Mint mindenhez, az autóversenyzéshez is szerencse kell. Ezt tudhatja Jan Kopecky, az idei Canon 45. Mecsek Rallye győztese is, aki valószínűleg nem ér be elsőként a célba, ha az addig vezető és legtöbb gyorsaságit nyerő norvég Andreas Mikkelsen nem karambolozik, ami miatt fel kellett adnia.

Az első nap alaposan megrostálta a mezőnyt, vasárnapra a 47 IRC-autóból 36 maradt. Még jobban megcsappant az országos ralibajnokságon (ORB) résztvevők száma, a 43-ból csak 27-en tudták folytatni. A szombati hét gyorsasági (eredetileg nyolcat terveztek, de egyet törölt a versenyigazgató) után vasárnap hat várt a résztvevőkre.

Nem minden kanyar sikerült - még az IRC-menőknek sem Nem minden kanyar sikerült - még az IRC-menőknek sem

A nagy érdeklődéssel kísért IRC-folytatást a 23 éves norvég Mikkelsen – aki már 15 esztendősen WRC-pilóta volt – boldogan várta, mert először fordult elő, hogy az első nap után ilyen futamot vezet. Tegnap csúszós, de megtisztított úton robogtak a kocsik, Mikkelsen továbbra is élvezte a száguldást, és ez az eredményén is meglátszott. Feküdtek neki a gyors pályák, egészen a 13., Árpád-tetői gyorsaságiig, amelyen azonban az útszéli rönknek ütközött. A Skoda Fabia pár száz métert még továbbment, majd az út szélén leállt, és Mikkelsen a verseny feladására kényszerült.

Ezzel szinte az utolsó pillanatban Kopecky került kedvező helyzetbe, amit ki is használt. Ugyan a két belga, Thierry Neuville és Freddy Loix szorongatta, ám nem tudták befogni. Pedig nem sokon múlott, az első helyezett Kopecky és a második Neuville között 250 km megtétele után csupán 0,8 másodperc volt a különbség. Ilyen szoros befutót eddig még nem hozott az IRC a története során. Kopecky ezzel átvette a vezetést az összetettben az IRC-ben.

Megvédte ralibajnoki címét Aschenbrenner György. A Canon 45. Mecsek Rallye előtt még négyen voltak esélyesek az elsőségre, de ASI (így ismeri mindenki) volt a leggyorsabb, a Mecsekben megelőzte Bútor Róbertet és Botka Dávidot, így a Mitsubishi Lancer Evo IX-szel ismét övé lett a magyar bajnoki cím. Az ORB-ben mögötte ifj. Tóth János és Bútor végzett.

Eredmények

ORB:

1. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:02:44.9 ó

2. Bútor Róbert (Peugeot 207 S2000) 2:03:23.5

3. Botka Dávid (Mitsubishi Lancer Evo IX) 02:04:58.2

IRC:

1. Jan Kopecky (cseh, Skoda Fabia S2000) 2:00:06.7 ó

2. Thierry Neuville (belga, Peugeot 207 S2000) 2:00:07.5

3. Freddy Loix (belga, Skoda Fabia S2000) 2:01:06.7

Forrás: bama.hu

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 80 141 676 megtekintés

Videó: 52 657 281 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7535302

Jelenleg az oldalon

1
Online

Interreg CE1013 REFREsh