Falba ágyazott vékony képernyők fogják helyettesíteni a hagyományos kabinablakokat egy épülő szuperszonikus repülőgépen.

Az S-512 nevű járművet megálmodó Spike Aerospace bostoni vállalat szerint az ablakok eltávolításával csökken a légellenállás, amely "mindig kihívást jelent a repülőgéptörzs megtervezésekor és megépítésekor". Az új szuperszonikus repülő várhatóan 2018-ra készül el - adta hírül a BBC News.

Hivatalos weboldalának egyik blogján a cég azt írta, hogy az ablakok további szerkezeti alátámasztást igényelnek, és növelik a jármű súlyát, ám a gépre erősített mikrokamerák és a síkképernyők révén ezek a problémák kiküszöbölhetőek. A vállalat úgy tervezi, hogy külső kamerákkal szereli fel a gépet, és a benti képernyőkön élőben közvetíti a tájat. Az utasok kikapcsolhatják a képernyőket vagy megváltoztathatják a képüket.

Darren Ansell, a Central Lancashire Egyetem szakértője szerint azonban egy ablak nélküli repülőgépen való utazás szokatlan élmény lehet az utasok számára. "Nem lesz természetes fény - azt is szimulálják -, vagyis kicsit olyan lesz, mint egy zárt csőben ülni. Mi a helyzet továbbá a biztonsági szempontokkal? Amennyiben baleset történik, miből fogják tudni az utasok, hogy a gép épp merre néz, vagy hol landoltak, ha a kinti kamerák tönkremennek?" - sorolta aggályait az űr- és légtérmérnöki tudományokban jártas szakember.

A Spike Aerospace tavaly decemberben jelentette be az S-512 terveit, amely a világ első szuperszonikus üzleti magánrepülőgépének címére pályázik. A 80 millió dollárból (18,3 milliárd forint) épülő jármű 18 utas szállítására lesz alkalmas, és a cég szerint mindössze 3-4 óra alatt fogja teljesíteni a jelenleg 6-7 órás New York-London távot. Más cégek, köztük a Aerion és a Gulfstream is hasonló szuperszonikus gépek kifejlesztésén dolgozik.

Forrás: MTI Kattintson ide...

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 910 847 megtekintés

Videó: 52 480 814 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7513246

Jelenleg az oldalon

9
Online

Interreg CE1013 REFREsh