A Reels a továbbiakban 150 országban lesz használható, és sokaknak lehet már ismerős az Instagram révén.

Ahogy más platformok, úgy a Facebook is készített olyan funkciót, ami a felhasználók számára hasonló lehetőséget biztosít, mint a TikTok. Rövid, tömör videókat lehet megosztani másokkal szinte bármilyen témában, amit csak az ember ki tud találni. A Reels elsődlegesen a mobilokat veszi célba.

2020 augusztusában jelentette be a Meta égisze alatt az Instagram, hogy Reels néven indít rövid videómegosztási lehetőséget. Az újítást aránylag jól fogadták az emberek, de ez azért nem lett akkora siker, mint a Történetek, amit a vállalat egyébként szintén másolt egy riválisáról, annak a Snapchat adta az ihletet. A Meta tavaly a Facebookra is átvitte a Reels funkciót, azonban ez nem volt mindenki számára elérhető.

Ahogy az Instagramon, úgy a Facebookon is az Egyesült Államokban vált első körben elérhetővé a Reels. 2021 májusától már több országban is megjelent a Reels az Instagram keretei között, mostanra pedig már 50 országban lehet ezt használni a képmegosztón. Egyebek mellett Magyarországon is érinti már a felhasználókat a Reels egy ideje. Tehát a hazai közönségnek már ismerős lesz az a funkció, ami most a Facebookon is bevezetésre kerül.

A Meta egy lépéssel több mint 150 országra terjeszti most ki a Reelst a Facebook felületén. Ezáltal az alkotók köre globálisan nagyon hamar megszaporodhat. Azok a felhasználók, akik esetleg az Isntgaramon már létrehozhatnak Reels felvételeket, lehetőséget kapnak arra is, hogy a képmegosztóra készített felvételeket megoszthassák a Facebookon. Ezáltal lényegesen szélesebb felhasználói közönséget lehet elérni egy-egy vicces, izgalmas vagy éppen érdekes tartalommal.

Arról beszél a vállalat a hivatalos bejelentésében, hogy a Reels a leggyorsabban növekedő tartalomformátum jelenleg a platformon. Persze ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy a Meta gőzerővel tolja az Instagramon, és most már a Facebookon is. A Reels videóknak a terjedését többféle eszközzel is segíti a Meta a platformjain, és maguk a felhasználók is könnyedén megoszthatják ezeket az ismerőseikkel, barátaikkal. Lehet majd a Reels videókat üzenetben is küldeni.

A Reels folyamatosan fejlődik, mostanra már van benne Remix funkció, ami ugyancsak a TikTokhoz vezethető vissza. Itt egy meglévő Reels felvétellel lehet összevágott videót alkotni, így egy-egy kiemelten népszerű felvétel még nagyobb figyelmet kaphat, ha reflektorfénybe kerül. A TikTokon már akár 3 perc is lehet egy videó, de korábban szigorúbb volt az időkorlát, és itt is 60 másodperc áll a rendelkezésre. Hamarosan piszkozatokat is lehet majd menteni, ezáltal több idő lesz egy videó elkészítésére, és a cég szerint így jobb minőségű felvételek születhetnek. És ugyancsak erre a célra egy új videóvágó is készül már.

A Meta kiemelte, hogy a bevételszerzési lehetőségeket is tesztelik, és dolgoznak azon, hogy a készítők pénzhez juthassanak majd ezekkel a rövid videókkal a Facebookon. Lehetőség lesz például arra, hogy bannereket, matricákat tegyenek az emberek a felvételekre, és ezek révén jussanak extra bevételhez.

A közösségi média 1 milliárd dollárt szán különböző formákban a felhasználók pénzszerzési lehetőségeinek a szélesítésére, és azt is megtudhattuk, hogy ebből az összegből is jut majd a Reels támogatására. A Reels Play bónusz programban például akár havi 35 ezer dolláros bevételre is szert tehetnek majd az igazán elhivatott készítők, akik kiválasztásra kerülnek.

Forrás: ipon.hu

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 903 185 megtekintés

Videó: 49 073 917 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7055618

Jelenleg az oldalon

8
Online

Interreg CE1013 REFREsh