http://78-131-57-228.static.hdsnet.hu/14-iq-light/4335-ket-even-belul-kiforrottak-lesznek-a-virtualis-valosag-keszulekek#sigProIdfe8dac7ddc
Michael Abrash, a Valve munkatársa a Steam Developer Day keretében kifejtette: piacképes virtuális valóság eszközök két éven belül bárki által megvásárolhatók lesznek.
A játékiparban évtizedek óta népszerű téma a virtuális valóság, azonban csak mostanra jutottunk el oda, hogy az ötletek valósággá válhatnak. Eddig az összes olyan kísérlet megbukott, aminek az volt a célja, hogy a technológiák a mindennapokban is elterjedjenek. A headsetek túlzottan bonyolultak és otromba kinézetűek voltak, a felbontásuk borzalmas volt és ehhez társult még a megfizethetetlen ár is. A jövő azonban Michael Abrash és a Valve szerint más lesz. A játékipar veteránja részt vett többek között a Quake fejlesztésében. Véleménye szerint a felhasználóbarát és megfizethető virtuális valóság (VR) headsetek két esztendőn belül elérhetők lesznek.
A legnagyobb kihívást még mindig a felbontás jelenti. A szakember úgy vélte: az 1080p felbontás már működik, de nagyobb felbontás még jobb lenne. Fontos továbbá, hogy a VR-headsetek vezeték nélkül is gond nélkül működjenek és javítani kell a fejmozgás követésén is. A jelenlegi készülékeknél szükség van arra, hogy a felhasználók bizonyos dolgokat manuálisan is beállítsanak, mindez pedig komolyan akadályozza az elterjedésüket. Egy virtuális valóság eszköznek a Plug & Play elv alapján kell működnie, mert csak így győzheti meg az embereket.
"Biztos vagyok benne, hogy mindannyian ismeritek az Oculus Rift DK1-et és úgy gondolom, hogy sokan közületek azt hiszik, hogy az egy érdekes kuriózum. Mindez jelenleg érthető is, de mi hisszük, hogy a VR komolyabb hatást érhet el és ráadásul gyorsabban, mint hinnétek" - jelentette ki a Valve munkatársa. A menedzser közlése szerint a cég ugyan egy saját prototípuson dolgozik, de nem akarnak az Oculus Rift termékével versenyezni. Ehelyett inkább megosztják a kutatási eredményeiket, mert álláspontjuk szerint a Rift lehet az első valóban sikeres VR-headset, ami elterjedhet a piacon.
Forrás: sg.hu