http://78-131-57-228.static.hdsnet.hu/9-kulfold/7225-szigoritjak-kinaban-a-mobil-alkalmazasok-hasznalatat#sigProId7a978fa332
Kínában a mobil internetes alkalmazások kibocsátóinak a jövőben meg kell követelniük a valódi névvel történő regisztrációt, s az alkalmazások szolgáltatóinak 60 napig meg kell őrizniük a felhasználók tevékenységi naplóját - jelentette be a szigorítást Pekingben a kínai internetfelügyelet.
Az augusztus 1-jén hatályba lépő új szabályozás ugyanakkor arra is kiterjed, hogy megakadályozza a szolgáltatóknak a felhasználók személyes adataihoz való túlzott hozzáférését. Indoklásában a felügyelet azt hangoztatta, hogy céljuk egyszerre gátat szabni az "illegális információk" - erőszakos, obszcén és pornográf tartalmak, valamint rémhírek - mobil alkalmazások révén történő terjesztésének, illetve megvédeni a felhasználók jogait.
A felhasználók a jövőben is választhatnak majd maguknak felhasználónevet, de csakis a valódi nevükkel történő regisztrációt követően. Az eredetinek feltüntetett adatokat a szolgáltatóknak kell ellenőriznie mobiltelefonon, vagy más módon. Ugyancsak az ő feladatuk lesz figyelmeztetést kiadni, korlátozni a hozzáférést, felfüggeszteni a frissítést, vagy bezárni valakinek a fiókját, ha az illető törvénybe ütköző információt, tartalmat tesz közzé.
Az alkalmazások biztonságáért és törvényességéért az app-áruházak üzemeltetőit teszik felelőssé.
Az internetfelügyelet szerint az online áruházak több mint 4 millió alkalmazást kínálnak, közülük a legnépszerűbbek a csevegő programok, illetve az internetes vásárláshoz, fizetéshez, egyéb szolgáltatásokhoz kapcsolódóak.
Kibocsátóik ezután csakis a felhasználók kifejezett engedélyével férhetnek hozzá azok tartózkodási helyéhez, a telefonkönyvükben szereplő információkhoz, fényképeikhez és videóikhoz. Ezenkívül a mobil eszközön nem aktiválhatnak nem kért, szükségtelen funkciókat.
A South China Morning Post című hongkongi lapban megszólaltatott szakértők egyike úgy vélte, a tevékenységi napló megőrzése miatt a jövőben sokan meggondolhatják, hogy mennyire szabadon, milyen szóhasználattal nyilvánítsanak véleményt a közösségi médiában. A felhasználók adatainak védelmében született szabályokról pedig egy másikuk azt mondta: elsősorban a kereskedelmi és üzleti célú alkalmazásokat fogja érinteni.
Forrás: MTI