A Száraz November célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a mértékletesség erényére az alkoholfogyasztással kapcsolatban. Az egy hónapos kihívás során a részt vevők leteszik az alkoholt és az italfogyasztással kapcsolatos szokásaikat értékelik.

A kérdés azért fontos, mert a járványhelyzet miatti bizonytalanság hatására a kockázati ivók a „karantén depresszió” vagy „karantén fáradtság” tüneteit észlelik magukon, ezért elveszthetik a motivációjukat vagy az önkontrollt az alkoholfogyasztással kapcsolatban.

A friss kutatások szerint kettős tendencia figyelhető meg a karantén alatti italozással kapcsolatban: egyrészt megjelent a gyakoribb, de kisebb mennyiségű italozás, ugyanakkor a rohamivás (mint az egyik legsúlyosabb ivásforma) gyakorisága is nőtt. A Száraz November idei kampánya az öngondoskodás és az egyéni felelősség jelentőségét hangsúlyozza, főleg a kockázati ivók csoportjában.

A Kék Pont Száraz November kampánya 2018 óta működik együtt az ELTE PPK-val, hogy rávilágítson a tudatos és mérsékelt alkoholfogyasztás fontosságára.

A tavalyi kampány az egyetemi hallgatók alkoholizálási szokásaira hívta fel a figyelmet, 2018-ban pedig a nők italfogyasztása került a középpontba. A 2020-as kampány idején az alapítvány és a PPK szakemberei péntekenként 19:00 órától nyitott ​Zoom csatornát működtetnek, ahol izgalmas vendégekkel és játékokkal segítik a kihívás teljesítését.

Forrás: ELTE / elte.hu

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 74 806 780 megtekintés

Videó: 47 969 900 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen6887689

Jelenleg az oldalon

2
Online

Interreg CE1013 REFREsh