Az állam elindítja a Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.-t. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nagyon magasak a felszámított kényelmi díjak; ezeket csökkentenék az új társaság létrehozásával.

A rendszer a mobiltelefonos fizetési technológiát felhasználó egységes állami platformként működik majd. Első lépcsőben a parkolási közszolgáltatások és az autópálya-matricák elektronikus értékesítésében lehet használni. A közlemény kiemeli: minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni, szolgáltatásainak mobil értékesítéséhez.

A kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobil Fizetési Zrt. a díjbevételeiből fedezi működési költségeit. Az ügyfél – az igénybe vett szolgáltatáson felül, a már működő rendszerekhez hasonlóan – kényelmi díjat fizet. E díj mértéke – szolgáltatástól függően – 50-100 forint lesz. Ez alacsonyabb a mai szolgáltatók áraitól – áll a közleményben. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet majd.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a Nemzeti Mobil Fizetési Rendszerrel államilag garantált, a piaci viszonyoktól függetlenül mindig elérhető, egységes elektronikus platformon alapuló közszolgáltatás jön létre egyebek mellett a parkolási és autópályadíjak, a közösségi közlekedési menetjegyek mobil fizetésére. Minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni szolgáltatásainak mobil értékesítéséhez. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet a jövőben. Ezzel az ügyfelek számára is zavartalan, gördülékeny átmenet biztosítható. Az egységesítés gátat szab a feketegazdaságnak, a visszaéléseknek.

A rendszer ismeri és alkalmazza majd a már elterjedt, bevált mobilfizetési módokat, így az autós és utas az általa kedvelt módszerrel – pl. SMS útján vagy behívásos igénybevétellel – fizethet. A használhatóság földrajzi értelemben is jelentősen nő, a szolgáltatásokat bárki, bárhol azonos feltételekkel veheti igénybe. A rendszer interneten elérhető, kényelmes ügyfélszolgálatot biztosít, az ügyfelek személyes oldalukon keresztül intézhetik ügyeiket, követhetik a vásárlásaikat, panaszaikat gyorsan kezelik.

Magasak voltak a díjak

A parkolójegy mobillal való vásárláskor kényelmi díjat számolnak fel a jelenleg működő szolgáltatók, így többet fizetünk, mintha érmét dobnánk be az automatába. Van olyan társaság, amelyik akár hetvenöt forintot is elkér ilyen címen. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint jelenleg nagyon magasak a felszámított kényelmi díjak - ezt csökkentenék azzal, hogy a tárca jövőre létrehozza a Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.-t, amelynél a tervek szerint kevesebb pluszköltséget számítanak majd fel.

Vályi-Nagy Vilmos infokommunikációért felelős államtitkár elmondta: az új szolgáltatás célja, hogy az ügyfelek olcsóbban, alacsonyabb költséggel, és gyorsabban tudjanak fizetni. Ez a fizetés mobiltelefonon keresztül történhet, és szinte az össze olyan szolgáltatást ki lehet majd fizetni, ami parkoláshoz, útdíjhoz vagy matricavásárláshoz kapcsolódik.

Szakemberek szerint az állami cég akkor lehet sikeres, ha újításokat vezet be. Megállapodik olyan vállalatokkal, amelyeknél még nem létezik mobilfizetési rendszer. Khell Bogdán, a mobilaréna.hu főszerkesztője szerint így a rendszerbe be kellene vonni a MÁV-ot, a BKV-t, valamint a Volánt is. Az új állami cég a versenytársa lesz a jelenleg a piacon lévő vállalkozásoknak, a tervek szerint a jövő év közepén indul el.

Egy éve próbálták először

Az NMFR bevezetésének ötlete egészen tavaly decemberig nyúlik vissza, akkor egy kormánypárti törvényjavaslat formájában került az Országgyűlés elé a koncepció, melyet több bírálat is ért a nem megfelelő előkészítettség miatt. A törvényjavaslat többek közt előírta, hogy az úgynevezett központosított mobilfizetési szolgáltatást nyújtó szervezetnek kötelező csatlakoznia a Nemzeti mobilfizetési rendszerhez, abban az esetben, ha részben, vagy egészében állami tulajdonú társaságról, vagy önkormányzat által üzemeltetett szolgáltatásról van szó.

A javaslatban szerepel továbbá, hogy a nemzeti mobilfizetési szervezet cserébe biztosítaná az ellenőrzés informatikai támogatását, az időalapú szolgáltatások mérését, valamint az egyes ügyfeleket érintő kedvezmények és mentességek feltételeinek ellenőrzését. A tavaly decemberi törvényjavaslat indoklása szerint a nemzeti mobilfizetési rendszer bevezetése a közszolgáltatásokat igénybe vevők számára egységes és átlátható megoldás kínál, elejét veszi a szigetszerű fejlesztéseknek, a méretgazdaságosság elve alapján növeli a hatékonyságot, valamint felgyorsítja a mobilfizetési szolgáltatás bevezetését a személyszállítási szegmensben.

Jön az elektronikus aláírás is

A jövő év elejétől elektronikus ügyfél-azonosítással, továbbá elektronikus aláírással benyújtható dokumentumok használatával bővülhet az elektronikus közigazgatási szolgáltatások köre – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium még áprilisban.

Forrás: richpoi.com

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 845 190 megtekintés

Videó: 49 023 327 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7044057

Jelenleg az oldalon

11
Online

Interreg CE1013 REFREsh