A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a Volán-társaságok vasárnap életbe lépett új menetrendjével kismértékben bővül az autóbuszos közlekedés kínálata.

A tárca az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta, a közösségi közlekedési munkamegosztás irányába tesz lépéseket az új menetrend, a kismértékű teljesítménybővítést a Volán-társaságok regionális és "ráhordó" szolgáltatásainak megerősítése eredményezi.

Hozzátették: a Budapest-Székesfehérvár vonalon a javuló vasúti kínálathoz igazodva a környező településeken közlekedő számos buszjárat menetrendje módosul.

Kétórás ütemes menetrendet vezetnek be a Szeged–Kiskunhalas–Solt–Dunaújváros–Székesfehérvár–Veszprém/Győr vonalon - ismertették. A 120 percenként induló buszok a korábbinál kevesebbszer, kizárólag azokon a településeken állnak majd meg, ahol az utasforgalmi felmérések alapján országos jellegű utazásokat szolgálnak ki - közölték, megjegyezve: a teljes menetidő ezzel négy óra alá csökken.

Egy pár Szeged–Veszprém közötti országos járatot Pápa-Kapuvár útvonalon Sopronig meghosszabbítanak. Jánoshalma és a főváros között a Kalocsa–Solt–Dömsöd útvonalon új járat áll forgalomba.

Székesfehérvár és Győr között, Kisbér érintésével egész nap kétóránként közlekednek gyorsjáratok, jellemzően 85 perces menetidővel. Az eddig Székesfehérvárról induló, Siófok és Dombóvár érintésével Pécsre tartó járat ezentúl Veszprémből indul. A minisztérium szerint így javul a Veszprém és Pécs közötti, vonattal ki nem szolgált kapcsolat, a járat Székesfehérvár és Siófok közötti szakaszának megszűnésével pedig felszámolják a vasúttal fennálló párhuzamosságot.

A Pécs és Kecskemét közötti országos járatok Bajától az M6-os autópályát használják majd. A napi három pár autóbusz menetideje így egy órával rövidül.

Nyolc vonalon jelenleg másodrészként (azonos járatszámmal és időben) közlekedő buszok kerülnek be a menetrendbe, jellemzően pénteki és vasárnapi napokon. A megoldással az utasok kiszolgálása javul, és könnyebb lesz az elővételi jegyváltás a Budapest–Dunaújváros–Dunaföldvár–Paks–Szekszárd, a Budapest–Kecskemét–Szentes, a Budapest–Veszprém, a Budapest–Hévíz, a Budapest–Gyöngyös–Eger, a Budapest–Dömsöd–Solt–Kalocsa, a Budapest–Bátonyterenye–Salgótarján és a Pécs–Kaposvár–Zalaegerszeg–Körmend–Sopron viszonylatokon.

A minisztérium kitért arra is, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonal vasúti korszerűsítése lezárásának köszönhetően jelentős kínálatbővítés lép életbe vasárnap a MÁV-START dunántúli vonalain. A változásokat a kényelmes csatlakozások érdekében a környező települések "rá- és elhordó" buszjáratainak menetrendje is követi.

Öt év után ismét közlekednek Intercity vonatok Zalaegerszegre

Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően öt év után vasárnaptól ismét közlekednek Intercity vonatok Zalaegerszeg és Budapest között, és ezen a távon a menetidő is lényegesen lerövidül.

Magyar Péter, a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. személyszállítási központjának vezetője vasárnap délután a zalaegerszegi vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón elmondta: a pályavasúti fejlesztések és a személykocsik korszerűsítése tette lehetővé a kedvező változásokat. Az eddigi hét vonatpár mellett most már naponta négy - vasárnaponként öt - Intercity járat közlekedik Zalaegerszeg és Budapest között, a menetidő alig három órára rövidül - tette hozzá.

A vasúti pálya fejlesztései közül először elkészült az Őrihodos és Boba közötti szakasz nagysebességű közlekedést lehetővé tévő felújítása, majd megépült a bobai deltavágány, ami biztosítja, hogy irányváltás nélkül mehessenek a vonatok Budapest felé. A napokban pedig befejeződött a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vonal korszerűsítése, amelynek köszönhetően Tárnok és a főváros között már két vágányon közlekedhetnek a vonatok.

Megemlítette, hogy a zalai megyeszékhelyet érintő járatbővítés azért is indokolt, mert a pályaépítések okán lelassult közlekedés miatt hat-nyolc év alatt 30-40 százalékkal csökkent a zalaegerszegi utasok száma. Ezt most minőségi szolgáltatásokkal igyekeznek újból növelni, s ennek egyik lépése volt a korábban bevezetett ütemes menetrend, azaz a kétóránkénti járatok indítása Budapest és Zalaegerszeg között.

A felújított kocsik nagy részében már van, a többiben februárig építik ki az ingyenes internetelérést, de biztosított ülőhelyek és klimatizált, hangszigetelt kocsik szolgálják az utasokat. A közeljövőben pedig már nemcsak az Intercityken, hanem a gyorsvonatokon is felújított kocsik közlekednek majd - jelezte a vasúti szakember.

A Mariborból érkező és Budapestre tartó új Citadella Intercity indulásához kapcsolódóan tartott tájékoztatón Vigh László, a választókerület parlamenti képviselője (Fidesz-KDNP) azt mondta: a fejlesztésnek köszönhetően időben közelebb került egymáshoz a főváros és a zalai megyeszékhely. Hozzátette, hogy leginkább az egyetemistáknak, munkavállalóknak nagyon fontosak ezek az újdonságok, amelyek nemcsak Zalaegerszeg, de az egész térség számára jelentős változások.

Doszpoth Attila, Zalaegerszeg alpolgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a gyorsabb, kényelmesebb és minőségibb közlekedés fejlesztése remélhetőleg nem áll meg. A zalai megyeszékhely ugyanis idén pályázott a KÖZOP program forrásaira egy intermodális csomópont tervezésére, amelynek megvalósítása lehetővé tenné az autóbuszos és a vonatközlekedés együttműködését.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 834 051 megtekintés

Videó: 52 437 694 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7507664

Jelenleg az oldalon

9
Online

Interreg CE1013 REFREsh