http://78-131-57-228.static.hdsnet.hu/11-komlo/984-egyhazi-kezbe-kerulhet-a-kodaly-zoltan-enek-zenei-altalanos-iskola#sigProIdce02347b10
Hosszú tárgyalássorozat eredményeként a katolikus egyház veheti át a következő tanévtől a komlói Kodály Iskola működtetését. Végleges döntés még nem született. A komlói képviselő-testület március 29-i ülésén alakítja ki álláspontját a témával kapcsolatban.
Az intenzív tárgyalásokat folytattunk az egyházmegyével, melynek során azt tartottuk szem előtt, hogy az iskola 1937-től megteremtett értékrendje – a biztonságos működés alapjainak megteremtése mellett – megmaradjon – fogalmazott Polics József polgármester az előzményekkel kapcsolatban. A polgármester hozzátette, hogy egy új, alternatív lehetőséget szeretnénk kínálni az oktatás palettáján, egyben arra biztatva a szülőket és gyerekeket, hogy világnézeti hovatartozás nélkül vegyék igénybe az intézmény szolgáltatásait.
Polics József szerint a további egyeztetések alapját jelenti, hogy az iskola tantestülete – egy fő kivételével – rábólintott a lehetőségre, így nem lehet akadálya annak, hogy az intézmény – igaz más működtetővel – de a korábbi színvonalon képezze a komlói gyermekeket.
Cseke Gabriella, a Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola igazgatója elmondta, hogy a püspökség oktatási referense találkozásukkor megnyugtató válaszokat adott a tantestület tagjaiban felmerült kérdésekre, ami nagyban befolyásolta a döntésüket.
Az igazgatónő megnyugtatásul hozzátette, hogy az iskola profilja az új fenntartó színre lépésével sem változik. Az egyházi fenntartás nem azt jelenti, hogy imádkozással és misézéssel kezdődne a tanítás, hanem azt, hogy az egyházi ünnepek és iskolai ünnepélyek helyszíne lenne a katolikus templom. Fontos szempont, hogy az 1958 óta nemzetközi elismertséget szerzett zenetagozatos rendszer az elkövetkezendő tanévben is – felekezeti hovatartozás figyelembe vétele nélkül – várja az elsősöket.
Annyi változás azonban várható, hogy a tantervbe bekerül a hitoktatás. Az első hat évfolyamon a hittan tantárgy alatt, tulajdonképpen az etika, az erkölcstan alapjait oktatnák a gyereknek. A 7-8. osztályosoknál viszont az etika tantárgy lép be a képzésbe, amivel osztályfőnöki órák keretében, a modul rendszerben már korábban is megismerkedhettek a tanulók.
A felmenőrendszerű hitoktatás bevezetésének célja hosszú távon természetesen az, hogy idővel a katolikus alapelvek határozzák meg az iskola szellemiségét.
Forrás: komlo.hu