A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., mint a Pannon Volán Zrt. fő tulajdonosa 2011. május 26-ára összehívott évi rendes közgyűlése megállapította, hogy a pécsi székhelyű, 870 munkavállalót foglalkoztató, tavaly több mint 6 milliárd forint árbevételt elérő autóbusz-közlekedési társaság a Volán-társaságokhoz képest hatékony költség gazdálkodásnak köszönhetőn 2010-ben eredményes évet zárt. A közgyűlés jóváhagyta, hogy a társaság 3 milliárd forint beruházási hitelt vegyen fel – autóbuszok vásárlására. A Pannon Volán kiírja a banktendert, s még ebben az esztendőben sor kerül az autóbusz beszerzési pályázat meghirdetésére. A beruházás keretében 2013-ig 80 helyközi és távolsági járatban közlekedő autóbusz állhat forgalomba. Fontos: ilyen léptékű egyidejű buszvásárlás az elmúlt évtizedekben nem volt a Pannon Volánnál.

Az elmúlt hónapokban 11 új autóbuszt állított forgalomba a Pannon Volán Zrt. A közbeszerzési tender nyerteseivel, a Kravtex Kft., valamint a Scania Hungária Kft. képviselőivel az elmúlt esztendő végén aláírt szerződés értelmében a gyártók 9 CREDO EC 12 típusú szóló, illetve 2 Scania OmniExpress típusú autóbusz gyártását és leszállítását vállalták.

A Scania reprezentatív kivitelű és különleges kényelmi szolgáltatásokat nyújtó, emelt padlós járművei a napokban érkeztek meg. A világhírű svéd Scania-gyár autóbuszai nem ismeretlenek a Pannon Volánnál, hiszen a nemzetközi és a távolsági menetrend szerinti utas-szállításban, valamint különjáratban több különböző típusa közlekedik. Az OmniExpress típusú buszok a képességek szokatlan kombinációjával rendelkeznek: a tömegközlekedési járművek sokoldalúságát a távolsági autóbuszok kényelmével ötvözi. A stílusos és praktikus Scania OmniExpress 49 ülő utasnak biztosít teljes kényelmet – köszönhetően az átlagosnál nagyobb ülőhelytávolságnak –, arról nem is beszélve, hogy mivel díjmentesen wi-fi is elérhető, az utasok menet közben internetezhetnek is. Ugyancsak a kényelmet szolgálja a kétzónás légkondicionálás, az oldalra való kilátást pedig a teljes felületen üvegezett ajtók és a nagy oldalablakok, előre pedig az alacsony műszerfal és a karcsú A-oszlopok segítik. Az EURO 5-ös, a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő motorral szerelt műanyag- acél konstrukció teljes rozsdamentességet biztosít, a karosszéria pedig robusztus védelmet nyújtva őrködik az utasok és a sofőr biztonságáért. A nemzetközi vizsgával rendelkező, úgynevezett „tempószázas” járművekkel lehetőség van autópályán 100 kilométeres sebességgel közlekedni. A két új Scania autóbusz különjáratokban, valamint a menetrend szerint Budapestre, Győrbe, Szombathelyre, Zalaegerszegre, Veszprémbe, Székesfehérvárra, Kecskemétre és Szegedre közlekedő járatokon váltják ki a korosabb autóbuszokat.

A magyar gyártmányú CREDO autóbuszok különböző változatai évek óta járják az utakat, az utasok és a buszvezetők megelégedésére. Az EC 12 változat most beszerzett EURO-5-ös IVECO Tector motorral szerelt autóbuszai – amelyek 82 ülő és álló utas szállítására alkalmasak –, a helyközi menetrend szerinti forgalomba kerültek, kiváltva az Ikarus 200-as járműcsalád leginkább leselejtezésre érett autóbuszait. A Pannon Volán ZRt. 11 új autóbuszának beszerzési értéke 472 millió forint volt, a buszokat a társaság saját erőből, hitel nélkül vásárolta.

A Pannon Volán Zrt. sikeresen pályázott az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-Dunántúli Operatív Program támogatási rendszeréhez. „A Pannon Volán Zrt. szolgáltatási színvonalának erősítése és az utas tájékoztatás fejlesztése” című pályázata majd’ 656 millió forint támogatásban részesült. A projekt teljes költsége megközelíti a 827 millió forintot, a különbözetet, 172 millió forintot a társaság saját forrásból fedezi. Az autóbusz-közlekedési társaság a pályázatában olyan rendszerkoncepciót dolgozott ki, amelynek megvalósulásával a szolgáltatást igénybe vevő utasok számára egyértelműen és kimutathatóan javul a szolgáltatás színvonala. A fejlesztés célja egy komplex elektronikus jegy- és bérletkiadó rendszer bevezetése, valamint az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítása. A megvalósuló utas kiszolgálás része a dinamikus utas tájékoztatás, az e-ticketing rendszer, a fedélzeti számítógép és forgalomirányítási modul.

A dinamikus utas tájékoztatás keretében a Pécsi Autóbusz-állomáson 24 kétoldalas, LCD kijelzős információs táblát helyeznek el, a váróterembe egy-egy központi vizuáltábla kerül, amelyek jelzik a kétórás intervallumban induló és érkező autóbuszjáratokat, s létrejön az audiovizuális utas tájékoztatási központ. Ugyancsak a dinamikus utas tájékoztatás részei lesznek az egyéb digitális eszközök – tájékoztató monitorok, piktogramok, feliratok –, s a hangosítás fejlesztése.

A közgyűlés Komlóról szóló tervei itt olvashatók: Kattintson ide...

Forrás: Pannon Volán Zrt.

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 80 138 076 megtekintés

Videó: 52 654 394 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7535176

Jelenleg az oldalon

1
Online

Interreg CE1013 REFREsh