Növekedett januárban a konténerhajók világkereskedelemi forgalma a kieli IfW gazdaságkutató intézet szerint, a volumen már meghaladja a válság előtti szintet, de a folyó szállítások 11 százalékát akadályozza még mindig a torlódás.

A forgalom januárban szezonális és árkiigazítással az IfW kereskedelmi indikátora alapján 2,4 százalékkal emelkedett az előző havihoz képest.   

A legnagyobb mértékben az Egyesült Államok tengeri exportja nőtt januárban, 3,6 százalékkal havi bázison, míg az importja 1,6 százalékkal csökkent. Az EU exportja 0,6 százalékkal nőtt, az importja 0,1 százalékkal csökkent. Németországban az export 1,2 százalékkal nőtt havi bázison januárban, az import pedig 0,8 százalékkal emelkedett. Kína exportja 0,2 százalékkal csökkent januárban, az import pedig 2,8 százalékkal lett kisebb.   

Összességében a tengeri világkereskedelmi forgalom 7 százalékkal haladja meg a válság előtti legmagasabb szintet, a 2018. augusztusit. Vincent Stamer, a Kiel Trade Indicator mutatószám kalkulálásáért felelős vezető szakértő szerint a még soha nem tapasztalt mértékű világkereskedelmi aktivitás közepette kialakult szállítási fennakadások nem az ellátási nehézségekre, hanem sokkal inkább a kereslet "követhetetlenül gyors" növekedésére vezethetők vissza.   

A fennakadások hatását jól jellemzi, hogy míg a szállított árú 11 százaléka időzik dugókban és kikötők előtt horgonyzó konténerhajókban, addig a legfontosabb Ázsia és Európa közötti szállítási útvonalon, a Vörös-tengeren a megszokott árumennyiségnél 11 százalékkal kevesebb halad át.

A kieli gazdaságkutató intézet tengeri áruforgalmi indexe a világ mintegy ötszáz kikötőjének és száz szállítási főútvonalának a forgalmát méri. A mutató értéke tapasztalati alapon a gazdasági aktivitás alakulásának megbízható előjele.

Forrás: MTI / ifw-kiel.de

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 856 594 megtekintés

Videó: 49 037 985 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7048853

Jelenleg az oldalon

4
Online

Interreg CE1013 REFREsh