Több száz biztosítás vagy tucatnyi bank folyószámlája közül kiválasztani valaki számára a leginkább megfelelőt még a szakértőknek is bonyolult dolog, de a gépeknek rutinmunka. Mégsem várható, hogy a számítógépek leváltanák az embereket, sokkal valószínűbb lesz a feladatok megosztása.

Christian Rieck közgazdász professzor szerint a startupok felől kemény támadás alatt áll a banki szféra, technológiai fejlesztésekkel kényszerítik hatékonyabb versenyre az ágazat óriáscégeit, elrabolva profitjuk jelentős részét. De ez még csak a kezdet. "Amerikában már most robottanácsadóknak nevezik a pénzügyi tanácsadásban használt eszközöket, de persze az ember-gép kapcsolat helytállóbb megnevezés, hiszen ezek az eszközök összekötik a közösségi médiát és a mesterséges intelligenciát. A pénzügyi ágazatot azért érte el később a digitális forradalom, mert - elsősorban a szigorú szabályozások miatt - védőfal mögött volt. Ez az ágazat ugyanis jóval nagyobb mértékben ki van téve a csalásoknak és ezért erősebben szabályozzák, ami miatt nagyon nehéz volt megjelenni az új technológiákkal ezen a területen." - jelentette ki Christian Rieck.

"A kezdetekkor nem volt véletlen, hogy az Amazon a könyvek piacán jelent meg, hiszen az egy egyszerűen átlátható termék, most azonban már paradigmaváltás zajlik, egyre többen akarják megvetni a lábukat a pénzügyi ágazatban. Vannak bizonyos változások, amelyekre a régi piaci szereplők nem tudnak ésszerűen reagálni, mert ha ezt tennék, akkor csökkenne a nyereségszintjük. Ez a tartózkodás még akkor is így van, ha látják, hogy az adott dolog veszélyes lehet az üzletükre, csak nagyon keveset tehetnek ellene, mert minden védekező intézkedés a saját pozícióikat is veszélyeztetné. Ezért kézenfekvő megoldás, hogy ne tegyenek semmit."

A szakember kiemelte, hogy a mesterséges intelligencia és a közösségi média ötvözése azért kérdőjelezi meg a jelenlegi üzleti modelleket, mert jelenleg azt gondolják az emberek, hogy a pénzügyi tanácsadás csak úgy lehetséges, ha egy másik ember ad tippeket, ötleteket. Amennyiben viszont a termékkínálat túl nagy, akkor még a szakértő tanácsadók is nagyon nehezen tudnák kiválasztani az ésszerű választ, egy számítógépnek azonban nem probléma akár több millió termék áttekintése sem. Ugyanez elmondható például a szerződések áttanulmányozásáról is: öt év múlva a dokumentumokat számítógépek fogják kielemezni. Ugyanakkor a gépek sem tévedhetetlenek, hiszen az algoritmusokat is emberek programozzák.

Elmondása szerint jelenleg pénzügyi tanácsadás terén az a paradox helyzet van, hogy míg hátul egy számítógép végzi a munkát, az előtérben egy ember kvázi fordítóként működik az ügyfelek számára. Tehát megfelelő kezelőfelületbeli és technológiai fejlesztésekkel ez a köztes tolmács kihagyható. Ez alól egyedül a biztosítási ügynök jelenthet némileg kivételt, mert ők nem csak a kiválasztásban segítenek, hanem igényeket is támasztanak: olyan dolgokra is rábeszélik - természetesen vaskos jutalékért cserébe - az ügyfeleket, melyre egyébként nem fizetnének elő. A professzor szerint számukra ez a marketingszerep a banki alkalmazottaknál 2-5 évvel hosszabb életbenmaradást jelent.

"A szerződések elemzésében a gépek segíthetnek, de ezen a területen még jobb is az ember-gép szimbiózis, hiszen a rutintevékenységet elvégezhetik a gépek, az egyedi vagy kreatív dolgokat pedig az emberek. Nagyon valószínű, hogy a mobiltelefonunk puszta hardveres teljesítménye néhány éven belül vetekedni fog az agyunk teljesítményével, erre fel kell készülnünk. Ezután a szoftverek már más feladatokat is átvehetnek majd tőlünk. Úgy gondolom a jövőben lesznek robottanácsadók, de azokat nem így fogjuk ismerni, inkább olyan megoldások lesznek, mint amilyenekkel ma az Amazon rendelkezik. Így például egy intelligens okostelefon valamikor meg fogja érteni, hogy mit akarunk. Még kétséges esetekben is, azelőtt, hogy tudnánk róla" - szögezte le a professzor.

Természetesen nem minden konzultáns fogja elveszíteni a munkáját, a legjobbak, legkarizmatikusabb személyiségek megmaradhatnak. De hasonlata szerint ugyanúgy, ahogy ma bakelitlemezek helyett a többség MP3-mat hallgat, az emberek zöme számítógépek tanácsára hallgatva fogja eldönteni melyik cég milyen szolgáltatásáért fizet.

Forrás: sg.hu Kattintson ide...

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 067 185 megtekintés

Videó: 48 292 198 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen6920004

Jelenleg az oldalon

2
Online

Interreg CE1013 REFREsh